info@etalar-teh.ir

راه ارتباط با ما

021-88535255-8

تماس با ما

 شکایت از تالارها و جبران خسارت

شکایت از تالارها و جبران خسارت

شکایت از تالارها در صورتی امکان پذیر است؛ تالار به تعهدات که با شخص مهمان خود بسته است عمل نکند و باید شکایت از طرف شخص شاکی به دادگاه تحویل داده شود.

معنا تعهد و ابطال در قرارداد با تالارها

منظور از تهعد در قرارداد تالار یعنی وظیفه و تالارها به دلیل قراردادهای بسته شده با مشتری متعهد شده اند که در ازای مبلغ دریافت شده (از طرف مشتری) خدمات و امکانات خود را در اختیارشان قرار دهند. باطل شدن قرارداد تالار نیاز به تصمیم یک شخص (مدیر تالار یا مشتری) دارد اگر در زمان باطل شدن قرارداد تالار هر دو طرف به توافق برسند مشکلی وجود ندارد اما اگر یک نفر خواهان فسخ (ابطال) قرارداد باشد پس نیاز به حکم دادگاه دارد و شخص متقاضی فسخ قرارداد باید شاکی شود. در ضمن شکایت از تالارها چیزی غیرمعمول نیست و در بسیاری از دادگاه ها مطرح شده است.

 دکور یک تالار مجلل

مراحل ابطال قرارداد برای تالار

طبق قانون باطل قرارداد و دریافت خسارت توسط شخص متقاضی به دو شکل زیر است.

  • اجبار تالار به انجام و اجرای تعهدات (خرج تالار را باید خود تالار بپردازد.)

  • ابطال کامل قرارداد

منظور از اجبار به انجام تعهدات یعنی تالار بنا به حکم قانون و اجباری باید تعهدات خود را اجرا کند. به عبارت دیگر هر گاه در قراردادی شخصی به تعهدات خود به صورت اختیاری عمل نکند با باز شدن پای دادگاه و قانون به آن قرارداد شخص متهعد به اجبار باید تعهدات خود را به جا بیاورد. مبنای ابطال قرارداد در تالارها بر اساس توافق طرفین یا شکایت از تالارها است. به دو صورت فسخ قرارداد تالارها انجام خواهد گرفت.

  • توافق طرفین:

طرفین قرارداد قادر به فسخ قرارداد طبق توافقات خود هستند. مثلا زمانی که تالار در زمان مشخص شده تعهدات خود را عملی نکند یک نفر از طرفین قرارداد اجازه فسخ قرارداد را دارد.

  • حکم قانون:

قانون به منظور جلوگیری از متضرر شدن یکی از طرفین اجازه فسخ قرارداد را خواهد داد تا فرد مانع از به وجود آمدن ضرر شود. مثلا اگر تالارهای پذیرایی خدمات خود را ارائه ندهد متقاضی  با شکایت از تالارها حق ابطال قرارداد را دارد.

شرایط ابطال قرارداد تالار پذیرایی

برای ابطال قراردارد تالارهای پذیرایی باید شرایط زیر را داشته باشند.

  • ابطال کننده قصد بر هم زدن قرارداد را با تالار داشته باشد. (قصد)
  • ابطال کننده باید راضی به باطل کردن قرارداد باشد و چنانچه با شک و تردید قرارداد را باطل کند قرارداد ارزش قانونی نخواهد داشت. (رضا)
  • باطل کننده قرارداد باید اهلیت باطل کردن قرارداد را دارا باشد و اگر از نظر سنی و عقلی مشکلی داشته باشد مجاز به ابطال قرارداد نیست. (اهلیت)

 سالن ناهارخوری یک تالار مجلل

از شکایت تا جبران خسارت تالارها

طبق قانون اگر شخصی برای انجام کاری متعهد شود و از انجام کار خودداری کند مسول پرداخت خسارت به شخص مقابل خود است. در قرارداد تالارهای پذیرایی زمان بسیار مهم است و اگر تالار در زمان معین شده تعهدات خود را عملی نکند

برای طرف قرارداد نفعی ندارد و ملزم به پرداخت و جبران خسارت است. بر اساس قانون همه تعهدات باید عملی شوند و اگر تالار خدمات و کار خود را در زمان مشخص شده ارائه ندهد باید مبلغ خسارت را پرداخت کند تا قرارداد به پایان برسد.

شکایت از تالارها حق مسلم شخصی است که خدمتی را در قبال قرارداد بسته شده از سوی تالار دریافت نکرده و نخواهد کرد.

قوانین مربوط به لغو قرارداد تالار

در صورت لغو کردن تالار از طرف مشتری یا تالار عودت مبلغ پرداختی از طرف تالار الزامی است و پرداخت به سه صورت زیر خواهد بود.

  • 45 روز قبل از موعد قرارداد تالار باید 5 درصد از مبلغ قرارداد بپردازد.
  • 30 روز قبل از موعد قرارداد تالار باید 15 درصد از مبلغ قرارداد را بپردازد.
  • 10 روز قبل از موعد قرارداد تالار باید 30 درصد از مبلغ قرارداد را بپردازد.

تشریفات یک تالار بزرگ برای پذیرایی

در آخر به برخی نکات برای عقد قرار داد تالار که لازم است بدانید اشاره کرده ایم.

  • سندیت داشتن تالار
  • ذکر کردن موارد کلی و جزئی در قرارداد
  • داشتن یک نسخه از قرارداد
  • ذکر ضررها
  • نحوه تسویه

خدمات مرتبط :

 مقالات مرتبط :

راه های ارتباطی با ما:

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *