آشنایی با اتحادیه تالارهای پذیرایی تهران
اتحادیه صنف ظروف کرایه تهران در تاریخ ۱۳۳۰ تاسیس و راه اندازی شد.
در ابتدا برای مدیریت مجالس جشن و عزاداری مردم تالارهای پذیرایی به عنوانی که امروزه وجود دارد ، وجود نداشته است و جشن ها و مراسمی که توسط مردم برگزار می شده است در خانه های بزرگ عده ای معدود از ثروتمندان برگزار می شده است که برگزاری این مراسم ها و مهیا کردن ابزار لازم برای برگزاری این مراسم ها بر عهده صنفی به نام صنف ظروف کرایه بوده است که بنا بر احتیاج اتحادیه این صنف در تاریخ ۱۳۳۰ بنا به نام اتحادیه صنف ظروف کرایه تهران تاسیس و راه اندازی شد.
اما با مرور زمان و گسترش شهر تهران و افزایش جمعیت و به همراه آن افزایش مراسم های برگزار شده توسط مردم نیاز وجود مکان هایی در شهر برای برگزاری این مراسم ها احساس شد . با تاسیس و ساخت تالار های پذیرایی این صنف در تاریخ ۱۳۴۰ دارای اتحادیه صنف تالارهای پذیرایی شدند.
اولین رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی جناب آقای حاج خلیل نوروزی می باشند که به همراه آقایان :
هیات مدیره این اتحادیه را تشکیل می دادند.
به علت مرتبط بودن اتحادیه صنف تالارهای پذیرایی و اتحادیه صنف ظروف کرایه، تصمیم گرفته شد تا این دو صنف در هم ادقام شده و تشکیل اتحادیه تالارهای پذیرایی و ظروف کرایه تهران را بدهند.
بعد از گذشت زمان طولانی و با زیاد شدن دفاتر خدمات مجالس در تهران که اغلب نیز بدون مراجعه به اتحادیه و بدون پروانه کسب فعالیت می نمودند و باعث مشکلات بسیاری برای افرادی که با آنها قرارداد امضاء می کردند، می شدند با پیگیری جناب آقای خسرو ابراهیمی نیا ریاست کنونی اتحادیه برای ساماندهی این دفاتر خدمات مجالس و بالابردن اطمینان مردم این تصمیم گرفته شد که این دفاتر و تمامی شرکت ها و مراکزی که در ضمینه خدمات مجالس و تجهیز مجالس خدماتی ارائه می دهند زیر نظر اتحادیه تالارهای پذیرایی و ظروف کرایه تهران باشند که این تصمیم با موافقت مجمع محترم امور صنفی ، توزیعی و خدماتی از سال ۱۳۸۵ نام این اتحادیه به نام اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران تغییر یافت.
انتخاب تالار مناسب همیشه یکی از دغدغه های زوجین بوده است. آنها بعضا با مشکلات زیادی جهت انتخاب تالار مورد نظرخود داشته اند، این موضوع در اعیاد ملی و مذهبی خودنمایی میکند و ما شاهد ترافیکی شدید خواهیم بود.
بدین خاطر اگر میخواهید که عروسی بگیرید مخصوصا در این اعیاد باید از ماه ها قبل برای رزرو سالن مدنظر خود تصمیم بگیرید ، چراکه اگر بخواهید این موضوع را به آخر موکول کنید با کمبود تالار مواجه شده و نمیتوانید تالار موردنظر خودتان را انتخاب کنید.
تمام افرادی که مراسمی در پیش دارند برای انتخاب خود یک سری ویزگی های حداقلی در ذهن دارند که براساس آن تالار را انتخاب میکنند. اما واقعا تالار مناسب چگونه تالاری ست؟ اگر یک تالار مناسب بخواهیم باید چه نکاتی را بررسی کنیم؟ برای پاسخ به تمامی این سوالات شما را دعوت میکنم که این مقاله را دنبال کنید.
در ابتدا باید به تعداد مهمانان خود توجه کنید ، یعنی شما باید تالاری را انتخاب کنید که با مهمانان شما در تناسب باشد. اگر تالاری را انتخاب کنید که گنجایش آن از مهمانان کمتر باشد ، باعث مشقت و سختی افراد حاضر میشود و از لذت این جشن میکاهد.
این موضوع باعث شرمندگی خود صاحب مجلس نیز خواهد شد. در مقابل اگر تعداد مهمانان از گنجایش کمتر باشد ، ناچارا صندلی و میزهای زیادی خالی میماند که باعث سردی و کسل شدن حاضرین میشود. بنابراین گنجایش سالن و مهمانان شما همیشه باید تناسب داشته باشد.
یکی از مهم ترین نکات مسیر دسترسی به سالن است. اگر تالار در نقطه ای بکر و زیبا واقع شده باشد ، اما آدرس آن برای مهمانان چندان سر راست نباشد ، قطعا باعث سردرگمی افراد شده و آنها را لذیت میکند. ضمنا ممکن است که با دیر رسیدن آنها روند طبیعی مراسم بهم بخورد.
از آن جایی که افراد امروزه معمولا با ماشین های شخصی خود در جشن های عروسی حاضر میشوند پس میبایست تالاری انتخاب شود که پارکینگ اتوموبیل داشته باشد. درغیر اینصورت پیدا کردن جای پارک مناسب و مراقب ماشین بودن به مشغله ذهنی مهمانان تبدیل میشود.
داشتن سیستم های صوتی مناسب ، سیستم تهویه ، خنک کننده و گرم کننده همگی از نکات مهم در انتخاب تالار هستند.
در شب عروسی سیستم صوتی در ایجاد خاطره های به یاد ماندنی نقش بسزایی ایفا میکند و هرگونه ایرادی در آن احتمالا مراسم را از روند معمول خود خارج و همینطور مهمانان را کسل کند. ضمنا یک سیستم تهویه ای برای سالنی که افراد زیادی در آن مشغول تنفس هستند الزامی است وگرنه که با گرم شدن فضا افراد را اذیت میکند.
یکی از نکات مهم هرتالار سرویس های بهداشتی آن است که باید تمیز و مناسب باشد.
پیش از آنکه تالار را رزرو کنید درمورد کیفیت غذای آن سالن تحقیقات لازم را انجام دهید، کیفیت غذا در مراسمات اهمیت قابل ملاحظه ای دارد.
اگر این غذا از کیفیت کافی برخوردار نباشد احتمالا خیلی از افراد رضایت خود را نسبت به کیفیت مراسم از دست میدهند. علاوه بر این باید به حرفه ای بودن خدمه دقت داشت تا بتوانند نظم سالن را کنترل نمایند.
اگر سالن با سربلندی از امتحان قسمت های قبلی خارج شد ، شما باید به زیبایی ظاهری آن توجه نمایید. نحوه گل آرایی ، سفره آرایی، باغ آرایی ، میوه آرایی ، صندلی های مناسب با روکش زیبا ، میزهای مناسب ، نورپردازی ، جایکاه مخصوص عروس و داماد و نهایتا نظافت و پاکیزگی که بسیار مهم است. مراسم عروسی باید در تالاری شیک و زیبا برگزار گردد به همین علت باید به تمامی این جزئیات دقت شود تا مراسمی به یاد ماندنی شکل بگیرد.
و درنهایت هزینه تالار را بررسی کنید. موضوعی که شاید خود به تنهایی به اندازه سایرین مهم باشد. از قبل هم با صاحب تالار به توافق برسید که موقع تسویه حساب دردسری ایجاد نشود. ضمن اینکه اکثر تالار ها خود سرویس هایی ارائه میدهند که هزینه ان را نیز میگیرند ، پیشنهاد میشود که شما درمورد همه انها سوال بپرسید تا نهایتا بتوانید بهترین را از همه لحاظ انتخاب کنید.
در پایان اینکه از آنجا که شب عروسی شبی به یاد ماندنی برای عروس و داماد خواهد بود، پس مهم است که آنها فضای تالار را خود انتخاب کنند تا حس و حال بهتری به آنها منتقل کتد. شاید تالاری تمام ویزگی های بالا را داشته باشد اما آن چیزی نباشد که عروس و داماد عزیز بخواهند، درچنین شرایطی بهتر است که خود آنها تصمیم بگیرند که تالار را انتخاب کنند یا خیر. به این ترتیب میتوانند از تمامی عمرشان بیشتر لذت ببرند ..
سوالی دارید؟ از ما چیزی بپرسید
برای تماس با ما اینجا قرار داریم:
برای عضویت در خبر نامه عضو شوید