info@etalar-teh.ir

راه ارتباط با ما

021-88535255-8

تماس با ما

 ۷ ترفند برای تهیه لیست مهمانان عروسی

۷ ترفند برای تهیه لیست مهمانان عروسی

 

 

تهیه لیست مهمانان عروسی و 7 ترفند آن

یکی از مهمترینان جنبه های هر عروسی درکنار عروس و داماد گرامی ، میهمانان حاضر در آن مراسم است. میهمانانی که شما آن ها را برای ساختن لحظاتی جذاب  و به یاد ماندنی از خود به مراسمتان دعوت میکنید.(صدالبته که عده ای بدنبال چشم و همچشمی هم هستند. امیدوارم شما از این دسته نباشید.)

 

شاید اول تهیه یک لیست از مهمانان خود کار آسانی بنظر بیاید ، شاید آن را اصلا مهم ندانید اما این کار به سبب رعایت نکات و جزئیات پرتعداد شاید که درکنار دیگر مراسمات و رسوم از مهمترین و البته سخت ترین کار ها به حساب بیاید.

 

نخستین گام قبل از دعوت مهمانان آن است که بودجه خود را چک کنیم، پس از آن است که میفهمیم توانایی برگزاری جشن با چه تعداد مهمان را داریم. بنابراین بررسی بودجه و مقدار پولی که میتوان از اطرافیان کمک گرفت در جمع آوری یک لیست کامل از مهمانان بسیار تاثیرگذار است.

 

نوع عروسی و سبک آن را مشخص کنید.

پیش از آن که به تهیه لیست مهمانان عروسی بپردازید باید با همسر خود درمورد سبک عروسیتان مشورت کنید. چه نوع جشنی مدنظر شماست؟ یک جشن مجلل در یک باغ رستوران بزرگ با مهمانان پرتعداد ، یا یک جشن در یک تالار بزرگ و پر زرق و برق. اصلا شاید در منزل خودتان! برای مراسم یک میز غذا تدارک خواهید داد یا یک شام ساده ، سلف سرویس پذیرایی میکنید یا خیر. فقط میخواهید از بزرگ ترها دعوت به عمل آورید یا بچه ها را هم به این جشن دعوت میکنید. شاید هم مراسمتان قرار است با اقوام درجه یک تنها برگزار شود. پس پیش از نوشتن لیست مهمانان باید این نکات را بررسی کرد.

این موضوع را با والدین خود در میان بگذارید.

با نزدیک ترین اعضای خانواده خود مشورت کنید و از آن ها بپرسید دوست دارند چه کسانی به این مهمانی دعوت شوند، ضمنا بودجه خود را با آنها در میان بگذارید تا راهنمایی آنها بیشتر به کار شما بیاید. بنابراین درخصوص بودجه و لیست با پدر ، مادر و حتی برادر و خواهر خود صحبت کنید و از آنها مشورت بخواهید.

سپس باید از کامل بودن لیست خود مطمئن شوید و آن را مجددا چک کنید. این کار امکان آن را به شما میدهد که اگر فردی را از قلم انداخته اید ان را اضافه کنید.

 

یک لیست اصلی از مهمانان مهم و یک لیست فرعی تهیه کنید.

در اولین گام لیستی از افرادی تهیه کنید که حضور آنها در مراسم شما الزامی است. افرادی چون خانواده عروس و داماد و دیگر بستگان نزدیک. حال باید بررسی کنید که این تعداد مهمان از چیزی که شما بودجه آن را دارید بیشتر ، برابر و یا کمتر است.

اگر حالت اول رخ داد که باز باید غربال کنید و مهمانانی که حضورشان اهمیت ندارد را از لیست مهمانان حذف کنید. حالت دوم که هیچ اما اگر شما شامل حالت سوم شدید باید به سراغ دسته بندی مهمانان روید. مثلا یا همه اقوام حاضر در لیست فرعی را دعوت کنید یا اصلا به سراغشان نروید.

زیرا که دعوت شدن بعضی ها و دعوت نشدن عده ای دیگر قطعا منجر به دلخوری همه میشود و باز باید به سراغ آشتی کنان و امثالهم رفت. درمورد دوستان هم یا باید یک میز مجردی برای آنان تشکیل داد و یا آنها را با همراهشان دعوت کنید، درمورد همکاران ، همتیمی ها و حتی همسایه ها نیز باید این قائده رعایت شود.

 

برای افراد اضافه شده محدودیت وضع کنید.

بعضی از دوستانتان را به انتخاب و صلاحدید خود با همراهش دعوت کنید. اما این موضوع را کامل کنترل کنید. قطعا شما در مراسم عروسی خود بدنبال آن نخواهید بود که از کسانی دعوت کنید که پیش از این حتی یک بار هم ملاقاتش نکرده اید ، پس واجب است که لیست افراد اضافه شده محدود و تخت کنترل باشد.

 

گروهبندی های مختلف برای مهمانان وضع کنید و آن ها را با یک کد رنگی از بقیه متمایز نمایید.

خانواده همسر خود ، خانواده شما ، دوستان عروس و داماد ، دوستان دانشگاه و دبیرستان ، اقوام دورتر ، همکاران و … همه با رنگ های متنوع از سایرین جدا میشوند.

این موضوع به شما امکان آن را میدهد که اگر کسی را از قلم انداخته اید اضافه کنید. ضمنا در امر نوشتن  و همینطور پخش نامه یک صرفه جویی زمانی خوب هم انجام میشود.

 

استفاده های مفیدی از تهیه لیست مهمانان عروسی خود کنید.

از لیست مهمانان برای نوشتن آدرس آنها و همینطور آدرس محل جشن ؛ برای دریافت هدایا  و… استفاده کنید.

از مهمانان خود بپرسید که امکان حضور در مراسم را دارند یا خیر.(هرچند که واقعا شاید باعث سوتفاهم شود.)در هنگام نوشتن لیست ، تعداد دعوت شدگان را ذکر کنید که در صورت تغییر در لیست مجبور نشوید دوباره بشمارید.

 

و در نهایت جشن را به خوبی و خوشی برگزار کنید و از آن لذت ببرید.

روز عروسی شما روزی است که شما و همسرتان ، کسانی که باعث خوشحالیتان میشوند را به مراسم خود دعوت کرده اید. روزی است که شما باید تمام ناراحتی ها را کنار بگذارید. روزی است که مدت ها برایش برنامه ریخته اید. روزی است که سرانجام شما و همسرتان زیر یک سقف خواهید رفت. بنابرین لازم است که کدورت ها را کنار بگذارید و خود را برای یکی از شیرین ترین شب های عمر خود آماده کنید. امیدوارم این متن به مراسم شما کمک کند هرچند کم.

2 ديدگاه ها

  • مطلب بسیار مفیدی بود موفق و پیروز باشید

    • از اطلاعات مفید شما سپاسگذارم

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *