info@etalar-teh.ir

راه ارتباط با ما

021-88535255-8

تماس با ما

 تالارهای پذیرایی در خطر ورشکستگی/ ۹ درصد مالیات ارزش افزوده به دامادهای جوان تحمیل می شود

تالارهای پذیرایی در خطر ورشکستگی/ ۹ درصد مالیات ارزش افزوده به دامادهای جوان تحمیل می شود

بیژن عبداللهی مقدم ماسوله

به گفته رئیس اتحادیه دارندگان تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران، شرایط سخت اقتصادی و عدم تمایل جوانان به ازدواج، گران شدن مواد اولیه و هزینه های جانبی اعضای صنف، مالیات ارزش افزوده همه دست به دست هم داده و تالارداران را در خطر ورشکستگی قرار داده است.

بیژن عبدالهی، رئیس اتحادیه دارندگان تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران ضمن ابراز نگرانی از شرایط سخت اعضای این صنف گفت: مردم بعد از دوران کرونا به دلیل شرایط سخت اقتصادی یا مراسم عروسی نمی گیرند و یا با تعداد کم مدعو آن را برگزار می کنند.

وی تاکید کرد: شرایط سخت اقتصادی باعث شده جوانان تمایلی به ازدواج نداشته باشند. گران شدن مواد اولیه و هزینه های جانبی بسیار اعضای صنف ما را آزار می دهد. از سوی دیگر مالیات ارزش افزوده در این صنف باعث نارضایتی مشتریان شده است.

عبدالهی  در تشریح وضعیت کسب و کار این صنف گفت: متاسفانه بر خلاف تصور عموم که با پایان ماه صفرعقد و عروسی ها شروع می شود و بازار کسب وکار ما داغ می شود، باید بگویم که دیگر مانند سال های قبل نیست و کسب و کار ما بسیار کساد شده و اصلا رونق سال های قبل را ندارد. اکنون در شهریور ماه به سر می بریم و به صورت سنتی در تهران بیشتر مراسم های عروسی در فصل بهار و تابستان برگزار می شود. ولی در حال حاضر اصلا بازار ما شرایط خوبی ندارد.

رئیس اتحادیه دارندگان تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران ادامه داد: با شروع دوران کرونا و ممنوعیت برگزاری مجالس، فرهنگ مردم هم تغییر کرد. اینکه بدون مراسم عروسی هم می توان زندگی را آغاز کرد، دیگر برای خیلی از زوج های جوان عادی است.

وی افزود: در این شرایط سخت اقتصادی، گران شدن کالاها، بحران و گرانی مسکن، دیگر جوانان برای ازدواج تمایلی ندارند. آنها هم که ازدواج می کنند یا مراسم برگزار نمی کنند یا مراسم آنها حداکثر با ۱۰۰ نفر مهمان برگزار می شود که همه اینها برای صنف ما معضل به شمار می آید.

عبدالهی در ادامه بیان کرد: به تازگی موسساتی به نام اتاق عقد راه‎اندازی شده که تمام مراسم عقد و عروسی در یک مجلس کوچک در آنها برگزار می شود. صنف ما هم مجوز و تاییدیه های لازم را از اتاق اصناف گرفته تا رسته جدیدی در اتحادیه تشکیل شود به نام اتاق عقد که در حال گذراندن مراحل قانونی قانونی آن هستیم. با راه اندازی رسته اتاق عقد مردم با اطمینان بیشتر به این مراکز مراجعه می کنند.

او گفت: بدون اغراق کرونا و به دنبال آن تورم شدید سه سال اخیر صنف ما را در وضعیت ورشکستگی قرار داده است. در گذشته ای نه چندان دور علاوه بر عروسی، مراسم ترحیم هم در تالارهای پذیرایی برگزار می شد. تقبل کردن مراسمی با کمتر از ۲۵۰ مهمان صرفه اقتصادی نداشت و تالارهای کوچک در حال حذف شدن بودند. اما اکنون کاملا برعکس شده است.

رئیس اتحادیه دارندگان تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران اضافه کرد: در حال حاضر تالارهای کوچک پرطرفدار گشته و مراسمی با ۱۵۰ نفر مدعو بهترین حالت ممکن یک عروسی است و مراسم ترحیم که کلا حذف شده است. به همین دلیل بسیاری از همکاران ما از این صنف خارج شده اند یا تالارهای خود را فروخته یا تغییر کاربری داده اند.

عبدالهی تصریح کرد: اگر دولت از این صنف حمایت نکند و تمهیداتی برای برون رفت آن از این شرایط ارائه ندهد سرنوشت تمام اعضا صنف ما ورشکستگی یا ترک صنف خواهد بود.

وی همچنین به تورم بازار اشاره کرد و گفت: گران شدن مواد اولیه مورد نیاز مثل گوشت، مرغ، برنج و دیگر اقلام مورد نیاز، یکی دیگر از مشکلات صنف است و بدتر اینکه این گرانی ها تداوم دارد و روز به روز بیشتر می شود. همچنین افزایش هزینه های جانبی مانند دستمزد پرسنل، پول آب، برق و گاز،.. خود مزید بر علت شده و شرایط کار را برای ما سخت تر کرده است.

عبدالهی به موضوع مالیات هم اشاره و عنوان کرد: مهمترین و بزرگترین مشکل صنفی ما مالیاتهاست. از یک طرف مالیات بر درآمد چند برابر شده و درآمد ما پاسخگوی این مالیات های سنگین نیست. از سوی دیگر موضوع مالیات ارزش افزوده است که به مشتریان تحمیل می شود و باعث نارضایتی آنان می گردد.

رئیس اتحادیه دارندگان تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران تصریح کرد: ۹درصد مالیات ارزش افزوده برای داماد جوانی که به زحمت هزینه های ازدواج را تامین کرده بسیار سنگین است. مالیات ارزش افزوده که برای بعضی از صنوف مقرر شده و مشتریان باید آن را پرداخت کنند باعث نارضایتی مشتری می شود و آنها راه های جایگزین را انتخاب می کنند تا حداقل این هزینه را نپردازند. مثلا در صنف ما به تالارهای زیرزمینی و غیر مجازکه تعدادشان هم کم نیست، مراجعه می کنند.

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *