info@etalar-teh.ir

راه ارتباط با ما

021-88535255-8

تماس با ما

 مجوز اماکن برای عروسی

مجوز اماکن برای عروسی

از سال 1363 تا تیرماه 1395 کسب مجوز اماکن برای عروسی و برگزاری هر گونه جشن و میهمانی در تالار ها نیاز به اجازه مخصوص از کلانتری محل را داشت. اما طبق ابلاغیه معاون اول رییس جمهور در سال 1395 صدور هر گونه مجوز اماکن عروسی، برنامه هنری، برنامه نمایشی و … بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد است.

طبق این مصوبه اماکنی نظیر تالار ها دیگر نیازی به کسب اجازه از نیروی انتظامی را ندارند، اما نیروی انتظامی باید بر این موضوع نظارت داشته باشد.

 

صدور مجوز اماکن برای عروسی وظیفه ایی سنگین بر دوش وزارت فرهنگ و ارشاد

 

مراحل اخذ مجوز اماکن برای عروسی

برای دریافت مجوز اماکن برای عروسی شخص باید علاوه بر داشتن شرایط ذکر شده در متن زیر، پروسه اداری تعیین شده ای را طی کند.

شرایط شخص برای دریافت مجوز اماکن عروسی شامل موارد زیر است:

دوازده قطعه عکس سه در چهار از شخص متقاضی

کپی کارت ملی، کپی کارت پایان خدمت،کپی کل صفحات شناسنامه

ارائه آخرین مدرک تحصیلی

استعلام سوء پیشینه و عدم اعتیاد

دریافت کد پستی ده رقمی از اداره پست

نقشه معماری ملک از سمت شهرداری

ارائه استعلام بهداشت محیط

 

بهداشت محیط از جمله شرایط کسب مجوز اماکن برای عروسی

 

دارا بودن سند مالکیت ملک یا اجاره نامه قانونی

همراه داشتن رضایت نامه کتبی و محضری از سمت شریک یا شرکا

همراه داشتن اصل فیش آب، برق و تلفن

ارائه تاییدیه آسانسور توسط ناظر

شخص متقاضی باید پیرو و تابع جمهوری اسلامی ایران باشد.

ملک مربوطه باید دارای پارکینگ و انباری به جهت انبار کردن مواد اولیه غذایی، صندلی ها و … باشد.

تالار ها در صورتی مشمول دریافت مجوز برای اماکن عروسی می شوند، که دارای امکاناتی نظیر سالن غذاخوری، نمازخانه، سرویس بهداشتی، تجهیزات بهداشتی، سیستم تهویه مطلوب، تجهیزات آتش نشانی و … باشد.

 

داشتن تجهیزات آتش نشانی یکی از شرایط کسب مجوز اماکن برای عروسی

 

اداره بهداشت در صورتی موافق با دریافت مجوز اماکن عروسی است، که صاحب تالار محیط تالار را مجهز به امکاناتی نظیر سیستم شوتینگ یا دفع زباله، حمام، تعبیه توری پنجره به منظور عدم هجوم حیوانات و حشرات موزی به داخل سالن، آب سالم، داشتن محل شست و شو در قسمت انبار و … باشد. هم چنین در ورودی آشپزخانه تالار باید به صورت بادبزنی باشد و تمامی سرامیک های حمام، سرویس های بهداشتی، انبار مواد غذایی و … به رنگ روشن باشد.

 

وجود یک سرویس بهداشتی کامل به ازای هر 25 صندلی به منظور اخذ مجوز اماکن برای عروسی


برای دریافت مجوز اماکن برای عروسی در وهله اول بهداشت محیط بسیار حائز اهمیت است، حتی الامکان باید ارتفاع دیوار سالن های پذیرایی باید حداقل 4 متر باشد. سرویس بهداشتی بنا شده باید به گونه ای باشد که به ازای هر 25 صندلی یک دستشویی با امکانات کامل وجود داشته باشد. هم چنین قسمت بانوان حتما باید مجهز به رختکن باشد.

 

مجوز اماکن برای عروسی در شرایط کرونا

گرچه تعیین وضعیت بازگشایی تالار ها به پس از ایام محرم و صفر موکول شد. اما قبل از شروع این ایام همواره تالار هایی بودند که به صورت مخفیانه به میزبانی عروسی ها می پرداختند. در این ایام یاد کردن کرونا به عنوان توهم و یا عادی سازی COVID-19 موضوع را خطرناک تر کرد.

شرط رعایت پروتکل های بهداشتی در تالار ها در صورت تعیین مجوز اماکن برای عروسی در شرایط کرونا

میزبانی تالار ها از میهمانان به صورت مخفیانه در افزایش تعداد مبتلایان و افزایش آمار فوت در اثر این بیماری در چند ماه اخیر بی تاثیر نبوده است. گرچه در این مدت تعداد زیادی صاحبان تالار به علت عدم رعایت قوانین ابطال مجوز اماکن عروسی را تجربه کردند، اما تا به امروز وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا  هیچ مجوزی برای اماکن در شرایط کرونا تعیین نکرده است. اما به صورت حتم در صورت بازگشایی تالار ها دو موضوع رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی بسیار حائز اهمیت است.

 

جمع بندی

با توجه به متن فوق مهم ترین فاکتور کسب مجوز اماکن برای عروسی جلب نظر بازرسان بهداشت است. گرچه ممکن است در این روز های کرونایی برخی از زوج های جوان به صورت مخفیانه اقدام به برگزاری عروسی کنند، اما دعوت شدگان به عروسی باید آگاه باشند که تا به امروز هنوز دولت برای بازگشایی تالار ها تصمیم قطعی نگرفته است.

 

برگزاری عروسی مخفیانه در روز های کرونایی دلیلی محکم برای ابطال مجوز اماکن عروسی

 

خدمات ما :

مقالات مرتبط :

راه های ارتباطی با ما:

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *