info@etalar-teh.ir

راه ارتباط با ما

021-88535255-8

تماس با ما

 بهترین دکوراسیون برای سالن پذیرایی بزرگ‌

بهترین دکوراسیون برای سالن پذیرایی بزرگ‌

بهترین دکوراسیون برای سالن پذیرایی بزرگ‌ می‌تواند برای هر خانوم خانه داری چالشی بسیار بزرگ در نظر گرفته شود اما جای هیپ نگرانی نیست. سالن‌ پذیرایی بزرگ در یک خانه، یکی از بهترین امکانات آن خانه است که فضای وسیعی را در اختیار صاحبانش قرار می‌دهد. بهتر است از این فضای بزرگ، با کمک چیدمان صحیح و اصولی، برای رفع نیازهای خانواده استفاده بهینه‌ای شود.

دکوراسیون خانه‎‌های بزرگ

تاثیر دکوراسیون مناسب بر افزایش جذابیت سالن

اگر انتخاب دکوراسیون سالن پذیرایی بزرگ به شکل حرفه‌ای انجام شود می‌توان امیدوار بود که نه‌تنها بزرگی سالن بیشتر به چشم بیاید، بلکه با کمک ایده‌های جذاب، این فضای بزرگ تبدیل به مکانی مفید و کاربردی برای اعضای خانواده و مهمان‌هایشان شود.

برای این کار لازم است درباره انتخاب وسایل مورد استفاده در سالن و نحوه چیدمان آن‌ها، دقت کافی صورت گیرد که البته این انتخاب، به کاربری سالن و سلیقه اعضای خانواده نیز مربوط می‌شود.

ویژگی‌های یک دکوراسیون حرفه‌ای

این‌که برای چیدمان سالن بزرگ‌تان چه ایده‌هایی را اجرا کنید، بستگی مستقیمی به استفاده‌های آتی شما از سالن‌تان دارد. یک دکوراسیون حرفه‌ای، اول از همه کاربری محیط را در نظر می‌گیرد و سپس سایر موارد مثل بودجه و ترکیب‎بندی وسایل از نظر اندازه، طرح، جنس و رنگ را مدنظر قرار می‌دهد.

به کار بردن چیدمان چندگانه، در طراحی دکوراسیون برای سالن پذیرایی بزرگ‌  یکی از ایده‌های جذاب در طراحی دکوراسیون داخلی است که در یک محیط خانگی می‌تواند شامل بخش‌هایی مثل فضای مطالعه، فضایی برای تماشای تلویزیون و نصب سینمای خانگی، گوشه‌ای برای گذاشتن میز ناهارخوری، محیطی صمیمی برای دورهمی‌های دوستانه و… باشد.

همه این موارد را می‌توان در ترکیب جذابی با یکدیگر انتخاب کرد که هارمونی ویژه‌ای به چیدمان وسایل سالن‌تان بدهد. البته باید مراقب بود استفاده از چیدمان چندگانه، فضای سالن را بیش از حد شلوغ نکند.

ترکیب‌بندی مناسب در رنگ، طرح و اندازه وسایل سالن

در یک دکوراسیون حرفه‌ای، اندازه وسایل، جنس، طرح و رنگ آن‌ها با یکدیگر هماهنگی دارد. منظور از هماهنگی، تناسب بین اندازه، جنس، طرح و رنگ وسایل مختلف است. همچنین در یک چیدمان حرفه‌ای، هیچ گوشه‌ای از سالن نباید بلااستفاده باقی بماند. حتی دیوارها را نباید فضایی مرده تلقی کرد. دیوارها فضایی بالقوه برای نصب تزئینات مختلف هستند که ضمن زیبایی بخشیدن به فضای کلی سالن، می‌توانند کاربردهای دیگری نیز داشته باشند.
یکی دیگر از اصول چیدمان حرفه‌ای در انتخاب دکوراسیون سالن پذیرایی بزرگ این است که می‌توان با نصب پرده‌ها و استفاده از فرش در بخش‌هایی از سالن، مانع پیچیدن صدا در محیط شد.

 

انواع دکوراسیون سالن پذیرایی بزرگ

در یک نگاه کلی می‌توان دکوراسیون سالن‌های پذیرایی را به دو دسته تقسیم کرد:

مدرن ترین چیدمان‌ها

نمونه‌ای از دکوراسیون مدرن

 

دکوراسیون مدرن

در دکوراسیون مدرن استفاده حداکثری از فضا بیش از هر چیز دیگری مورد توجه است. چیدمان چندگانه معمولا در همین راستا انجام می‌شود. ضمن این‌که به کمک نورپردازی بر جذابیت بصری محیط اضافه می‌شود.

همچنین انتخاب رنگ دیوارهای سالن و نیز تناسب مبلمان، پرده و سایر تزئینات مورد توجه قرار می‌گیرد تا بیشترین هماهنگی را با یکدیگر داشته باشند. همان‌طور که از نامش پیداست، دکوراسیون مدرن می‌تواند شامل طراحی وسایل با اشکال هندسی نامتعارف نیز باشد.

 

دکوراسیون سنتی یا ایرانی

دکوراسیون سنتی یا ایرانی، منافاتی با دکوراسیون مدرن ندارد. فقط نوع دیگری از سلیقه افراد را پوشش می‌دهد که گرایش به داشته‌های ملی دارند. در این دکوراسیون می‌توان از فرش و تابلوفرش با نقوش تزئینی اصیل ایرانی همراه با رنگ‌هایی زنده و جذاب استفاده کرد تا فضای منحصربه‌فردی ایجاد شود. به کار بردن انواع صنایع دستی ایرانی نیز می‌تواند غنای بیشتری به سالن‌ پذیرایی بدهد.

نکته جالب در انتخاب دکوراسیون برای سالن پذیرایی بزرگ‌ ، این است که فارغ از مدرن یا سنتی بودن، می‌توان از گل و گیاه برای زیباسازی محیط استفاده کرد. گلدان‌هایی با گل‌های طبیعی به فضای زندگی روح و طراوت ویژه‌ای می‌بخشند؛ چه در گوشه‌ای از سالن جا خوش کرده باشند، چه از سقف آویزان شده باشند و طره‌هایشان پایین آمده باشد و چه روی میز و پیشخوان آرام گرفته باشند.

نتیجه‌گیری

برای انتخاب دکوراسیون برای سالن پذیرایی بزرگ‌ از نوع بزرگ آن، باید به استفاده‌ای که از سالن خواهد شد، توجه نمود و با در نظر گرفتن مقدار بودجه‌ای که برای تهیه اقلام مورد نیاز اختصاص داده شده، نسبت به انتخاب و خرید وسایل مناسب اقدام کرد. مسلما تناسب وسایل از نظر اندازه، جنس، طرح و رنگ می‌تواند سالن را زیباتر کرده و رضایت از سکونت در محیط را افزایش دهد. با کمی بررسی و کمک گرفتن از خلاقیت، می‌توان به ایده‌های جذابی در چیدمان سالن پذیرایی دست یافت.

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *