info@etalar-teh.ir

راه ارتباط با ما

021-88535255-8

تماس با ما

 شروع  فعالیت مجدد تالارهای عروسی

شروع فعالیت مجدد تالارهای عروسی

بازگشایی تالارهای عروسی موضوع بسیار مهمی برای فعالان این حوزه به شمار می‌رود باید به روز ترین اخبار در این زمینه دقت داشتن و آن‌ها را پی‌گیری کرد.

مقدمه

طی دو سال اخیر انتشار ویروس کرونا تقریبا همه مشاغل را درگیر کرده است، جهت حفظ سلامتی افراد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا بعضی از مشاغل پرخطر با کاهش ساعت کاری و محدود کردن کارکنان، این بحران را مدیریت کرده ولی برخی از آن‌ها به طور کل تعطیل شدند. تعطیلی‌ها تا آن جا ادامه پیدا کرد که صاحبان برخی کسب‌وکارها مجبور به اخراج کارکنان خود شده و ورشکست شدند. تالارهای عروسی یکی از این مشاغل است.

تعطیلی تالارهای پذیرایی

زمزمه‌های بازگشایی و یا تدام تعلیق فعالیت تالارهای عروسی در رسانه‌ها بلاتکلیفی زوج‌ها در چگونگی برگزاری جشن عروسی و پرداخت بیعانه های سنگین به تالارها برای رزرو، برنامه‌ریزی‌های طولانی مدت زوجین را با چالش هایی مواجه کرده است. همواره در سایت‌ها و رسانه‌های مختلف خبرات ضد و نقیضی از زمان بازگشایی تالارهای عروسی به گوش می‌خورد. برخی از آن‌ها بازگشایی تالارهای عروسی را در آینده نزدیک با یقین رد می‌کنند ولی برخی خبرها حاکی از باگشایی تالارها با ظرفیت محدود مثلا ۳۰ نفر است.

تالارهای عروسی

تالارهای عروسی در دوران کرونا متحمل ضررهای مالی زیادی شدند.

ستاد ملی مبارزه کرونا تاکید شدیدی بر کنترل اجرای پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دارد ولی انتظار می‌رود که با گرم‌تر شدن هوا، عبور اکثر استان های کشور از پیک چهارم کرونا و خارج شدن شهرها از وضعیت قرمز ، تالارها بخصوص تالارهای روباز بتوانند فعالیت خود را از سر بگیرند و میزبان مراسمات عروسی و عزا باشند.

تعلیق فعالیت تالارها

مشکلات بازگشایی تالارها با ظرفیت محدود بازگشایی تالارهای عروسی حتی با ظرفیت محدود نیز مشکلات خاص خود را به دنبال دارد؛ برای مثال کارکنان تالارهای بزرگ بیشتر از ۵۰ نفر خواهند بود که این تعداد از کارکنان برای رسیدگی به امور ۳۰ نفر بسیار زیاد است و صاحبان تالارها همچنان موظف به کاهش تعداد کارکنان هستند.

 

همچنین شرکت کردن افراد در جشن هایی با اعمال محدودیت تعداد نفرات، به طور غیر‌مستقیم این تصور را به وجود خواهد آورد که به دلیل تجمع با افراد کم، مصون می¬مانند و از زدن ماسک خودداری خواهند کرد؛ این در حالی¬ست که ویروس کرونا بسیار واگیردار است و احتمال اینکه در بین این افراد محدود نیز منتشر شود، بسیار زیاد است.

 

در سال جاری تالارها به صورت تدریجی درحال بازگشایی هستند. 

در سال جاری تالارها به صورت تدریجی درحال بازگشایی هستند.

بازگشایی تالارها با ظرفیت محدود

چالش های پیش روی مردم درادامه روند تعطیلی تالار‌ها با وجود اینکه مسئله زمان بازگشایی تالارها، بارها در ستاد مبارزه با کرونا مطرح شده است، ولی هم اکنون این اماکن مجاز به شروع فعالیت‌های خود نیستند.

با تداوم این تعطیلی‌ها و مشخص نبودن زمان بازگشایی تالارهای عروسی، زوج‌هایی که در انتظار بازگشایی تالارها، مراسم خود را عقب انداخته بودند، دست به دامن تالارهایی خواهند شد که فعالیت‌های زیرزمینی و بدون مجوز دارند و یا مراسمات خود را در منازل، بدون نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهند کرد؛ در حالی که تالارهایی که فعالیت مجاز دارند حتی با رعایت حداکثری شیوه‌نا‌مه‌های بهداشتی نیز نمی‌توانند مراسمی برگزار کنند.

از طرف دیگر مالکان و مدیران برخی از تالارها که ضررهای مالی سنگینی را متقبل شده‌اند، ناچار به پذیرش این افراد خواهند بود. این موضوع می‌تواند خطرات جبران‌ناپذیری را ایجاد کند و باعث ابتلای افراد زیادی شود.

 

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شروع به کار تالاها:

تصمیم نهایی ستاد ملی مبارزه با کرونا و زمان قطعی بازگشایی تالارهای عروسی:

“سرهنگ نادر مرادی” شامگاه جمعه در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد: در پی مکاتبات، رایزنی‌ها و پیگیری‌های مستمر و تلاش همه دستگاه‌ها به خصوص ناجا مبنی بر زمان بازگشایی تالارهای عروسی و فعالیت مجدد آن‌ها، کمیته امنیتی- اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا از روز پنجشنبه ششم خرداد ماه موافقت خود را در خصوص صدور مجوز فعالیت مجدد تالارها مشروط بر رعایت حداکثری شیوه نامه‌های بهداشتی و نظارت دقیق بر اجرای ضوابط و دستورالعمل‌ها اعلام کرده است.

هنوز هم  بسیاری از تالارها عروسی مجوزی برای بازگشایی دریافت نکردند.

هنوز هم  بسیاری از تالارها عروسی مجوزی برای بازگشایی دریافت نکردند.

بر این اساس توضیحات:

بر این اساس مقرر شد در فضای باز تالارها با در نظر گرفتن فاصله سه متر برای هر صندلی و تأمین فضای هشت مترمربع برای هر نفر، حداکثر با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت و پذیرش مشتری برای خدمات صورت پذیرد.

معاون نظارت بر اماکن عمومی تهران بزرگ گفت: در خصوص فضای بسته و مسقف تالارها (سالن) علاوه بر الزام رعایت دستورالعمل‌های اعلام شده در فضای باز، رعایت محدودیت پذیرش مشتری در شهرهای قرمز حداکثر تا ۱۵ نفر، نارنجی ۲۰ نفر، زرد ۳۰ نفر و در شهرها با شرایط آبی تا ۵۰ نفر لازم و ضروری است.

باقی موارد:

این شرایط و زمان بازگشایی تالارهای عروسی مربوط به این مقطع زمانی است و این تصمیمات با توجه به عبور از پیک کرونا و کاهش تعداد مرگ¬ومیر و کاهش تعداد بستری¬های ناشی از بیماری کرونا اتخاذ شده است ولی ممکن است به دلیل پیک پنجم که پیش¬بینی شده است و عدم رعایت شیوه¬نامه های بهداشتی و عدم نظارت بر رعایت فاصله¬گذاری اجتماعی و پروتکل¬ها، دوباره فعالیت این اماکن به حالت تعلیق دربیاید.

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *