info@etalar-teh.ir

راه ارتباط با ما

021-88535255-8

تماس با ما

 دستورالعمل پرداخت تسهيلات بنگاه محور به تالارهاي پذيرايي آسيب ديده از بيماري كرونا

دستورالعمل پرداخت تسهيلات بنگاه محور به تالارهاي پذيرايي آسيب ديده از بيماري كرونا

با پيشنهاد و پيگيري اتاق اصناف، اتحاديه تالارهاي پذيرايي و تجهيز مجالس تهران و تاييد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي پرداخت تسهيلات بنگاه محور به تالارهاي پذيرايي آسيب ديده از کرونا» در کارگروه مقابله با پيامدهاي اقتصادي کرونا مطرح و در چهل و هشتمين جلسه از اين کارگروه مورخ ۲۱ تير ۱۴۰۰ مورد تصويب قرار گرفت. در نهايت دستورالعمل پرداخت اين تسهيلات از سوي معاون اقتصادي رئيس جمهور جهت اجرا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزي ابلاغ شد.

مبلغ تسهيلات استحقاقي دارندگان تالارهاي پذيرايي به شرح ذيل است:

گروه يک: سقف مبلغ تسهيلات۱۵۰ ميليون توماني براي مساحت تا ۲۰۰ متر مربع (فضاي سالن)/ مساحت براي تا ۴۰۰ متر مربع (باغ تالار)

گروه دو: سقف مبلغ ۳۰۰ ميليون توماني براي مساحت ۲۰۰ تا ۵۰۰ متر مربع (فضاي سالن)/ مساحت براي بازه ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ متر مربع (باغ تالار)

گروه سه: سقف مبلغ ۴۵۰ ميليون توماني براي مساحت ۵۰۰ متر مربع و بيشتر(فضاي سالن)/ مساحت بازه ۱۰۰۰ متر مربع و بيشتر(باغ تالار)

­در خصوص فضاي سالن و يا باغ تالار صرفاً يکي از اين دو ملاک محاسبه قرار ميگيرد.

تسهيلات اين دستورالعمل طي عقد مرابحه عام به صورت يک مرحلهاي با نرخ ۱۲ درصد و اقساط ۲۰ ماهه پرداخت ميشود. مدت سه ماه نيز براي بازپرداخت قسط اول اين تسهيلات پس از اخذ آن، تنفس محاسبه و اعمال خواهد شد که مجموعاً دوره اقساط ۲۲ ماه خواهد بود.

در اين راستا، متقاضيان اخذ تسهيلات بانکي بايد تا پايان شهريور ۱۴۰۰ با مراجعه به سامانه کارا (وزارت کار)، به نشاني اينترنتي https://kara.mcls.gov.ir ضمن ثبت نام، اطلاعات لازم را بر اساس فرمهاي مربوطه تکميل کنند.

مرجع بررسي، تائيد تقاضا و اطلاعات متقاضيان در ابتدا اتحاديه صنفي هر شهر و بعد اتاق اصناف شهرستان و نهايتاً تأييد سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستان و استان مربوطه است. اتحاديه شهرستان مربوطه موظف است نسبت به بازديد مجدد از تالار متقاضي اقدام و مساحت سالن و فضاي باز مفيد و غيرمفيد را بررسي و طي صورتجلسه گزارش بازرسي را تکميل و در پرونده متقاضي نگهداري کرده و در سامانه، مساحت را مطابق گزارش بازرسي تأييد و يا اصلاح کند.

بر اساس دستورالعمل ابلاغي، پرداخت اين تسهيلات از محدوديتهاي متعارف در تسهيلات بانکي از جمله بدهي غيرجاري متقاضي و ذينفعان و چکهاي برگشتي متقاضيان و ذينفعان، مستثني است و مشمول محدوديتهاي مقرر در ماده(۵) مکرر قانون صدور چک نبوده و به عنوان مستثنيات دين تلقي ميشود. طلبکاران دولتي يا خصوصي و دستگاههاي اجرايي نيز اجازه برداشت و توقيف اين تسهيلات را نخواهند داشت.

مهلت پرداخت تسهيلات موضوع اين دستورالعمل توسط بانکهاي عامل تا پايان آبان ماه ۱۴۰۰ و محل تأمين منابع مالي مورد نياز اين دستورالعمل نيز منابع مصوب ستاد ملي مديريت کرونا براي اعطاي تسهيلات به کسب وکارهاي به شدت آسيب ديده از کرونا است.

لازم به تاکيد است که اين تسهيلات، در قالب وام ارائه شده و کمک بلاعوض دولت به تالاردارن آسيب ديده از کرونا و تعطيليهاي اجباري ستاد ملي مبارزه با کرونا نيست. لذا دولت بايد در نظر داشته باشد، بازپرداخت اين وام، مستلزم ادامه فعاليت و کسب در آمد است و مادامي که تالارهاي پذيرايي در سيبل تعطيليهاي ناشي از شرايط قرمز کرونايي قرار گيرند بازپرداخت اين تسهيلات مشکل و معضل بعدي خواهد بود. از اين رو، اتاق اصناف بابت استمهال بيشتر اين تسهيلات، همچنان پيگير و مصر خواهد بود.

 

       

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *